0223-669359 info@helderevents.nl

Blog: Je eerste medewerker aannemen

Onlangs vierden we het 5-jarig jubileum van mijn eerste medewerker. Nu, in deze gekke tijden van thuis quarantaine, merk ik dat er ook veel leuke herinneringen boven komen. Zo sta ik bijvoorbeeld even stil bij wat we de afgelopen 5 jaar samen hebben opgebouwd en meegemaakt. Maar hoe ging dat? Mijn eerste medewerker aannemen in mijn bedrijf?

Wat heb je te verliezen?

Wel/niet/wel/niet… ik heb het eigenlijk te druk om alles zelf op te kunnen pakken, maar vind het ook wel spannend om een medewerker in dienst te nemen. Mijn coach destijds zei tegen mij: “Wat heb je te verliezen?” Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ik had vooral mijn twijfels vanwegen de financiële investering. Had ik dat geld? Het antwoord was ‘ja’! Ten slotte gaf het ook de doorbraak dat we met zijn tweeën veel meer mooie klanten kunnen bedienen, dan in mijn eentje en Helder Events kunnen laten groeien. En besloot ik mijn eerste medewerker te gaan aannemen. 

Solliciteren aan de keukentafel

Thuis aan de keukentafel vonden de eerste sollicitatiegesprekken plaats, zodat mijn man kon aanschuiven en wat ‘kritische vragen’ kon stellen. Het schijnt dat de eerste medewerker die je aanneemt vaak een kopie van jezelf is. Nou dat is wel een beetje gebleken! Tijdens dat gesprek dacht ik: je had mijn oudere zus kunnen zijn! Ik had het liefst nog 2 uur met haar over koetjes en kalfjes gesproken en kwam erachter dat ze zelfs dezelfde werkgever heeft gehad! Na een gesprek van je kent dus die…en je kent dus ook die, kwam mijn man in actie en zo stelden we samen nog wat kritische vragen. Het belangrijkste vond ik dat ik direct een klik met haar moest hebben en het gevoel moest hebben dat het goed zou komen.

Ik had twee leuke dames op gesprek gehad en koos uiteindelijk toch voor die kopie van mezelf. En een kopie blijkt ze nog steeds te zijn: schrijft zij een stukje over zichzelf, over hoe ze tot dit vak is gekomen, had het mijn verhaal kunnen zijn! Blijkt ze vroeger ook haar kamer iedere week opnieuw in te richten, verzon ze ook diverse creatieve spelletjes om buiten te spelen en blijkt ze ook nog last te hebben van dezelfde knokkel op haar teen, maar dat is misschien wat minder interessante info…;). Mijn eerste medewerker was aangenomen! Yes!

Eerste medewerker aannemen

Een medewerker in dienst!

Wat vond ik het fijn dat ik een medewerker had, ik werd ontlast, we konden samen sparren en ik had niet meer het idee dat ik alles alleen moest bedenken. Ook tijdens de zomervakantie was het hebben van een medewerker zo fijn: in plaats van offertes schrijven aan de campingtafel, checkte ik alleen nog mijn mail, want mijn medewerker deed het werk vanaf kantoor. Samen een event opbouwen is ook samen knallen. Twee doorzetters zijn we, die zonder pauzes (lees = niet goed) doorrammen op een eventdag, van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat en dan ’s nachts thuis nog even een berichtje sturen dat het toch echt wel een tof event was.

Een speciaal plekje

We hebben ook weleens woorden met elkaar. Allebei twee hele gevoelige personen met een groot hart en sterke wil…maar we komen er altijd weer sterker uit samen. Ik vind het juist heel goed om elkaar af en toe een beetje tegengas te geven en kritisch naar elkaar te zijn, dat houdt ons scherp en heeft ervoor gezorgd dat we Helder Events hebben kunnen laten groeien en al 5 jaar mooie evenementen hebben mogen organiseren. Op dit soort momenten, dat je je collega’s bijna niet meer ziet, koester je wat je hebt en mis je ze ook een beetje.

Natuurlijk ben ik ook trots op mijn andere medewerkers, maar de eerste is toch een beetje speciaal! Hopelijk gaan we snel weer toffe events organiseren samen, want een beetje knutselen aan de website is leuk, maar we houden van het echte werk!

– Debby