Klanten beoordelen ons met een 4,8/5 4,8/5
Klanten beoordelen ons met een 4,8/5 4,8/5

Blog: Events en COVID-19

Er is al veel over geschreven en van gevonden: COVID-19. En de belangrijkste conclusie voor ons is: we moeten er mee dealen, dus make the best out of it! Wij zijn gaan nadenken…wij houden namelijk niet van stilzitten. Hoe kunnen wij met onze bedrijfsevenementen onze klanten helpen om ervoor te zorgen dat die motor weer soepel gaat draaien, na deze intense periode van afstand?

We hebben om ons heen gekeken en geluisterd naar wat er leeft onder onze klanten. Veel gehoorde aandachtspunten waren de samenwerking binnen teams, fit maken van medewerkers na een lange periode van thuiszitten en duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Dit hebben wij samengevat in drie thema’s: 

  • CO- operate
  • VI- taliteit
  • D- uurzaamheid

Thema’s die nu belangrijk zijn en we in onze evenementen extra aandacht willen geven. Met deze thema’s willen wij als Helder Events een positieve lading geven aan COVID-19!

Co-operate in Events

Juist in deze tijd, waarin we zo op zoek zijn naar verbondenheid en saamhorigheid, is het van belang dat we elkaar weer kunnen opzoeken (‘live’), elkaars non-verbale reactie goed kunnen zien, onze gesprekken weer interactiever kunnen maken. Dit is ook belangrijk om weer een solide basis te leggen voor een vruchtbare samenwerking.

Nauw contact hebben met je medewerkers is in deze crisistijd een belangrijke waarde. Zorg dat je je medewerkers betrokken houdt bij de organisatie. Er is voor hen veel veranderd de afgelopen tijd, hoe gaat het met ze, wat leeft er bij ze, wat hebben ze de afgelopen tijd meegemaakt? Dit kunnen leuke dingen, minder leuke dingen en misschien hele nare dingen zijn. Geef hier de ruimte voor als organisatie en leidinggevende!

Helder Events

Vitaliteit in Events

Het is wetenschappelijk bewezen dat vitale medewerkers creatiever zijn, loyaler zijn, beter samenwerken en minder vaak ziek zijn. (Bron: Leeuwendaal en Gallup)

Tijdens de Corona crisis is dit een enorm belangrijk thema binnen het medewerkersbeleid. Hoe houd je je medewerkers op afstand vitaal, mentaal en fysiek fit? Terwijl zij een groot deel van de dag binnen zitten, ergonomisch misschien geen optimale werkplek kunnen creëren, sportverenigingen grotendeels gesloten zijn en de verleiding om naar die snoeppot in de kast te graaien heel groot is?

Duurzaamheid in Events

Dit thema kunnen we tweeledig uitleggen:

  1. Duurzaamheid medewerkers: duurzame inzetbaarheid medewerkersBelangrijke bepaler hierin is je vitaliteit. Een hogere vitaliteit zorgt voor een duurzamere inzetbaarheid van je medewerkers.
  1. Duurzaamheid organisatie: er zijn ook minder negatieve effecten van de coronacrisis, denk aan minder verkeer op de weg en in de lucht (minder CO2 uitstoot) en (her)ontdekking van de natuur om ons heen. Is dit een wake up call van moeder natuur? Zorgt deze crisis ervoor dat we met z’n allen wat bewuster en voorzichtiger met onze aardbol omgaan? Tijdens de Chinese lockdown viel tijdelijk 50% CO2 uitstoot weg. Er zijn verschillende manieren om je organisatie duurzamer te maken, maar ook in evenementen kun je dit terug laten komen.

Hoe kan Helder Events je helpen bij de organisatie van een bedrijfsevenement in Corona tijd?

Hieronder volgt een verdieping van bovengenoemde thema’s gekoppeld aan voorbeelden voor events.

CO-OPERATE

Samenbrengen: meer dan ooit hebben we massaal de behoefte om in contact te komen met elkaar, de ‘live’ verbinding weer op te zoeken en samen weer helder te hebben wat ons gezamenlijke doel is waar we allemaal ons kleine stukje aan bijdragen. We kunnen een teambuildingsdag voor je medewerkers organiseren, waarbij samenzijn, samenwerken en plezier centraal staan. Laat je medewerkers weer ‘spelen’ met elkaar en daarna even achteroverleunen en genieten van een lekker drankje en hapje.

Leiderschap: belangrijk onderdeel van co-operate is leiderschap. Rust terugbrengen in het team, terug naar de basis en zorgen dat het voor iedere medewerker duidelijk is wat er van hem/ haar verwacht wordt.

Zorg dat je je medewerkers zo goed mogelijk inzet op hun kwaliteiten en talenten. Weet als leidinggevende wat er op dit moment binnen je team leeft, hoe zij zich voelen. Misschien hebben ze tijdens de Coronacrisis wel ontdekt dat ze heel blij werden van werkzaamheden die ze normaal gesproken niet doen.  Ga na waar binnen je team hun talenten zitten. Zet ze in hun kracht (dit zorgt voor meer zelfvertrouwen en meer focus). Vier successen. Maak duidelijk dat iedereen een unieke bijdrage levert en verschil kan maken op zijn/ haar manier.

 Denk hierbij aan het inzetten van een ‘Dare event’. Hiermee kun je je medewerkers inspireren, motiveren en de (vernieuwde) missie/visie/doelstellingen delen. Daarnaast kun je je medewerkers ‘uitdagen’ (Dare) door ze mee te laten werken en denken over hoe jullie je missie zo goed mogelijk kunnen leven in deze coronatijd en de tijd die hierna gaat volgen. Het Dare event kan bestaan uit verschillende sprekers in een bepaald thema die jullie centraal willen stellen of bijvoorbeeld willen koppelen aan jullie missie en visie, workshops, catering en dat alles op één van onze spraakmakende locaties.

Bedrijfsuitje Koninklijke Marine P&O

Teambuildingsdag P&O

Voor de afdeling P&O van de Koninklijke Marine mocht de Teambuildingsdag dit jaar even anders zijn! Met de Garnalenkotter naar Texel, een heerlijke barbecue bij aankomst en ‘s middags strijden in teams bij de diverse spannende spelprogramma’s!

Meer weten?
lange tafel rabobank Dare Event

Rabobank Dare Event

Door de Rabobank kop van NH werden wij benaderd om hen te ondersteunen in de organisatie van het jaarlijks terugkerende inspiratie evenement voor alle medewerkers van de Rabobank, met dit jaar als thema het Rabobank Dare Event.

Meer weten?

VITALITEIT

Energie & Balans: zorg voor een goed energieniveau bij je medewerkers, een goede balans in privé en werk. Dit is de afgelopen maanden ver te zoeken, doordat veel mensen vanuit huis werken en meer dan ooit werk vervlochten is met privé. Hier moet stap voor stap weer een duidelijkere scheiding in komen.

Gezondheid: help je medewerkers gezond te leven, zodat zij vitaal worden, zijn en blijven. Dit geldt niet alleen voor fysieke gezondheid, maar ook mentale gezondheid. Uiteindelijk moeten zij het natuurlijk zelf doen, maar er zijn verschillende manieren om hen te motiveren en te faciliteren in tijd en middelen. Tijdens onze evenementen kun je hier bijvoorbeeld in voorzien door het aanbieden van sprekers op gebied van Vitaliteit (voeding, lifestyle, sport, mind), een yogaworkshop, teamchallenge opdrachten.

Dit tweede thema kunnen we uitwerken in de vorm van een Vitaliteitsmarkt, waarbij we in festival stijl verschillende workshops en keuzeactiviteiten aanbieden op gebied van Vitaliteit. Na afloop is er gelegenheid om samen bij te kletsen onder het genot van een (verantwoord) hapje of drankje, aangeboden uit één van de foodtrucks. Op de achtergrond sfeervolle muziek verzorgd door één van onze vaste bands of akoestische artiesten in de vorm van een huiskamerconcert.

personeelsfeest fort westoever

Vitaliteitsmarkt Rabobank

De wens van de Rabobank was om een dag te organiseren voor hun medewerkers, waarin zij meer bewust werden gemaakt van de voordelen van een vitaler leven. De prachtige vrij liggende locatie Fort Westoever in Den Helder werd gekozen om deze dag te organiseren.

Meer weten?

DUURZAAMHEID

Duurzaamheid in de zin van ‘duurzame inzetbaarheid medewerkers’, zie verdere uitwerking onder Vitaliteit.

En duurzaamheid in de zin van een duurzaam evenement, dit kun je op verschillende manieren terug laten komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: energiefietsen, zelf energie opwekkende discovloer, recyclebaar meubilair van karton, veel groen en planten voor luchtzuivering, biologisch voedsel, biologisch afbreekbare materialen.

Groene opening en jubileum

Een gloednieuw kantoor, een 10-jarig jubileum en daarnaast nieuwe huisstijl. Een betere reden kunnen wij niet bedenken om een feest te organiseren. Zo dacht Smit Groenadvies er ook over! Een belangrijk thema dat naar voren moest komen: duurzaamheid.

Meer weten?

Hoe ziet de ideale opbouw van een COVID Proof Event eruit?

Start luchtig met een opening door een inspirerende spreker, een cabaretier, leuk typetje of een HAKA workshop. Zorg dat je het ijs breekt en de medewerkers zich comfortabel voelen.

Ga dan over op een ‘serieuzer’ deel, waarbij er gelegenheid is om de medewerkers toe te spreken vanuit de organisatie, maar ook vooral medewerkers aan het woord te laten. Dit kun je in kleinere teams doen, om de setting wat informeler te maken en meer interactiviteit te kunnen creëren.

Daarna is het tijd voor fun! Dit kunnen verschillende teambuildingsopdrachten, activiteiten of workshops zijn. De medewerkers kunnen weer samen ‘spelen’ (uiteraard op gepaste afstand).

Tot slot tijd voor nog meer fun en ontspanning, tijdens een heerlijk hapje vanuit één van onze foodtrucks, achteroverleunend op een zitzak of strobaal, met een relaxed muziekje op de achtergrond (of zelf energie opwekken op onze interactieve discovloer).

– Bianca

Informatie ontvangen?

Wil je graag een bedrijfsevenement organiseren in deze corona tijd en ben je op zoek naar meer informatie over hoe wij dat doen? Ben je daarnaast opzoek naar meer inspiratie? Wij denken graag met je mee voor een spectaculair evenement op maat!